REINVENTING ALICANTE AS TOURISM DESTINATION

On April 9 took place the presentations of final projects of students participating in the 2nd edition of the course “Futures Thinking and Innovation”, taught by Enric Bas and Mario Guilló within the framework of the International Business Program at the Faculty of Economics UA. The overall objective of these projects was to provide innovative ideas to redefine the tourist image of Alicante internationally. An international group of researchers, teachers and students of the University Pardubiche (Czech republic) and the University of Central Lancashire (UK) attend this final session of the course, and they show a high interest in both the methodology we had used during the course and the outcomes, portrayed in the excellent student projects that were presented.

REINVENTANDO ALICANTE COMO DESTINO TURISTICO. El pasado 9 de Abril tuvieron lugar las presentaciones de proyectos finales de los alumnos participantes en la 2ª edición del curso “Futures Thinking and Innovation”, impartido por Enric Bas y Mario Guilló en el marco del International Business Program de la Facultad de Económicas de la UA. El objetivo general de dichos proyectos era ofrecer ideas innovadoras para redefinir la imagen turística de Alicante a nivel internacional. En dicha presentación contamos con la presencia de varios investigadores, profesores y alumnos de la Pardubiche University (Républica Checa) y la University of Central Lancashire (Reino Unido), interesados tanto en conocer la metodología que se había empleado durante el desarrollo del curso como en los resultados obtenidos, reflejados en excelentes proyectos presentados por los alumnos del curso.

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