DESIGNING SOCIETY THROUGH THINKING: OUR VISIT TO U. OF HELSINKI

In recent decades, Finland has invested large amounts of resources and efforts in building its education system, which is a reference worldwide and is an essential pillar for economic, technological and social development. But far from satisfied with the achievements so far, Finnish universities continue to invest in educational innovation, knowing that is the only way to remain leaders in this field.

This is the general conclusion extracted after visiting the University of Helsinki invited by Kirsti Lonka guests, vice-dean of the Faculty of Behavioural Sciences, University of Helsinki. During this visit we have had the opportunity to present some of the most significant initiatives that FUTURLAB currently being developed, and to meet some of the most outstanding projects for innovation in educational environments that faculty has launched in collaboration with the Finnish government.

DISEÑANDO LA SOCIEDAD A TRAVÉS DEL PENSAMIENTO: NUESTRA VISITA A LA UOH. Durante las últimas décadas, Finlandia ha invertido grandes cantidades de recursos y esfuerzos en la construcción de su sistema educativo, que es referencia a nivel mundial y que constituye un pilar esencial para su desarrollo económico, tecnológico y social. Pero lejos de conformarse con lo conseguido hasta el momento, las universidades finlandesas siguen invirtiendo en innovación educativa, sabedoras de que es la única manera de seguir siendo líderes en este ámbito.

Esta es la conclusión general que extrajimos tras visitar la University of Helsinki invitados por Kirsti Lonka, vicedecana de la facultad de Ciencias del Comportamiento de la Universidad de Helsinki. Durante esta visita tuvimos la ocasión de presentar algunas de las iniciativas más destacadas que FUTURLAB está desarrollando actualmente, y de conocer algunos de los más destacados proyectos de innovación en entornos educativos que esta facultad, en colaboración con el gobiernos finlandés, ha puesto en marcha.

www.helsinki.fi