FROM AKRA-LEUKA TO ALC. REFORMULATING ALICANTE AS DETINATION BRAND

FUTURLAB, together with the Chamber of Commerce of Alicante and Brandflight, an international consulting company based in Sweden, Denmark and Germany, lead a Workshop on Creative Futures titled “BRANDOLOGY”. The aim of this workshop was to explore future alternatives for rebranding Alicante as a tourist product. About 50 students coming from diferent programs started with a trend analysis (coolhunting) and, then, tryied to identify innovating strategies to reorient the position of Alicante as a Brand. The process was supervised by Carsten Claus (Brandflight), Jose F. Mancebo (Chamber of Commerce) and Jesus Orbea (Head of Creativity at FUTURLAB). 

DE AKRA-LEUKA A ALC. REFORMULANDO ALICANTE COMO MARCA TURÍSTICA. FUTURLAB, con la colaboración de la Cámara de Comercio de Alicante y la Consultora Internacional Brandflight (Suecia-Dinamarca-Alemania), y bajo la denominación “BRANDOLOGY” ha desarrollado un Taller de Prospectiva Creativa, con el objetivo de reposicionar la marca Alicante “a futuro”. En el han participado unos 50 alumnos de diversas licenciaturas que, partiendo de un ejercicio previo de análisis de tendencias (coolhunting), han tratado de identificar estrategias innovadoras para replantear la imagen de marca de la ciudad de Alicante. Este proceso fue supervisado por Carsten Claus (Brandflight), Jose F. Mancebo (Camara de Comercio) y Jesús Orbea (Director Creativo de FUTURLAB).

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